Seller Forums
Sign in
Sign in
imgSign in
imgSign in

Browse discussions

user profile
Seller_dTSNRakDcuQGP
user profile
Seller_2gI7VSSwSBhj6
user profile
Seller_sQ2lirTCqvdEF
user profile
Seller_3FQ3rgWd1E5ps
There are no more posts to display
Sort by
Latest activityRecently createdMost viewedMost voted
Filters
Date/timeAll TimePast dayPast weekPast monthPast 3 monthsPast yearDate Range
Quick filters
Discussions
Categories
Tags

Browse discussions

user profile
Seller_dTSNRakDcuQGP
user profile

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أما بعد,,

بين فترة وفترة تصلني مسترجعات من بعض العملاء وهذا الشي طبيعي في عالم التجارة والمبيعات

بعض الاحيان يصلني المنتج غير مفتوح ولم يتم استخدامه وفي حالة قابلة لاعادة البيع واحينا ومع الاسف يصلني المنتج مفتوح وتم استخدامه وتنقصه بعض القطع والاكسسوارات ولا يمكن اطلاقا اعادة بيعه,, قبل اسبوعين تم بيع كاميرا والعميل ارجعها في كرتون ملابس داخلية ووصلتني بدون كيبلات او استكرات او كتالوج

تم تقديم شكوى ولكن مع الاسف لا حياة لمن تنادي

0 votes
0 votes
0 views
0 replies
Latest activity
user profile
Seller_2gI7VSSwSBhj6
user profile

What can I do to protect myself and win A-to-Z claims when a buyer falsely claims non-delivery, even though we provided valid proof of delivery?

We recently faced a case where a customer claimed they didn’t receive the item, but the tracking from Aramex clearly shows it was delivered. Despite this, Amazon ruled in favor of the customer and refunded them — even though they still have the product.

How can sellers protect themselves in such cases?

What additional steps or documentation does Amazon require to accept the proof of delivery?

Is there a way to appeal such unfair decisions or prevent future losses?

Appreciate any guidance from experienced sellers or Amazon team members

4 votes
0 votes
57 views
1 reply
Latest activity
user profile
Seller_sQ2lirTCqvdEF
user profile

هناك اشخاص يستهدفون المنتجات الفريده والمميزه على الامازون ويضعون تقييمات سلبيه غير صحيحه وقد اوقفت هذه التقييمات بيع بعض منتجاتي على الامازون.

كيف استطيع ازالت هذه التقييمات بيسر وسهوله؟

0 votes
0 votes
68 views
1 reply
Latest activity
user profile
Seller_3FQ3rgWd1E5ps
user profile

As my advice to everyone who has a case issue with amazon for holding amounts. and inventory holding.

don't keep sending and request to solve.

amazon policy is totally wrong front of MCI and MOJ laws in Saudi arabia. and amazon team and support know that well.

so don't beg them to solve the case.

go directly and open case and raise complaint to MCI .

and you will get your right and compensation directly. without anymore time to wait to get response from someone who don't care about your seller and his company.

نصيحتي لكل من لديه قضية مع أمازون بخصوص حجز المبالغ وحجز المخزون: لا تستمر في إرسال طلبات الحل. سياسة أمازون خاطئة تمامًا أمام قوانين وزارة التجارة والصناعة ووزارة العدل في المملكة العربية السعودية. وفريق أمازون والدعم الفني يعرفون ذلك جيدًا. لذا لا تتوسل إليهم لحل القضية. اذهب مباشرة وافتح قضية وقدم شكوى إلى وزارة التجارة والصناعة. وستحصل على حقك والتعويض مباشرةً. دون مزيد من الوقت للانتظار للحصول على رد من شخص لا يهتم ببائعك وشركته.

0 votes
0 votes
6 views
0 replies
Latest activity
There are no more posts to display