Seller Forums
Sign in
Sign in
imgSign in
imgSign in

Browse discussions

user profile
Seller_2gI7VSSwSBhj6
user profile
Seller_jBKPMYn51POr0
user profile
Seller_MmQe066uM24c3
user profile
Seller_Ujj2GQlvf7mmP
user profile
Seller_kkjL5dkk49v2w
user profile
Seller_jFRrV6WFVEQiJ
user profile
Seller_USt9uz8ZqtXVA
user profile
Seller_q3rTpJoXfBltA
user profile
Seller_95IL68ReqOsgl
user profile
Seller_cRigF8FlRuU1K
Sort by
Latest activityRecently createdMost viewedMost voted
Filters
Date/timeAll TimePast dayPast weekPast monthPast 3 monthsPast yearDate Range
Quick filters
Discussions
Categories
Tags

Browse discussions

user profile
Seller_2gI7VSSwSBhj6
user profile

I was recently surprised to find that Amazon deducted **SAR 50** twice from my account without any clear reason or prior notice. What made it more frustrating is that the product **was not returned**, yet the deductions were made as if a return had taken place.

After contacting customer service and going through a review process, the amount was eventually refunded. However, the question remains:

**How can such arbitrary deductions be made without any respect for the seller’s account or efforts?**

As sellers, we trust the platform and work hard to maintain the quality of our services and products. We do not expect to face such actions without clear justification or an official apology.

We hope Amazon management will review these practices and ensure **greater transparency and accuracy** in financial dealings—out of respect for both sellers and customers.

0 votes
0 votes
0 views
0 replies
Latest activity
user profile
Seller_jBKPMYn51POr0
user profile
اول منتج
by Seller_jBKPMYn51POr0
Amazon replied

رفعت منتج جديد ازاي اتابع انه اتقبل او لا؟

0 votes
0 votes
6 views
1 reply
Latest activity
user profile
Seller_MmQe066uM24c3
user profile
لم استلم مبيعاتي حتى الآن
by Seller_MmQe066uM24c3
Amazon replied

تم اضافة حسابي البنكي وتم جدولة الفاتورة ولم يتم إيداع المبلغ في الحساب ارجو المساعدة في كيفية استلام الارباح وشكرا لكم

0 votes
0 votes
107 views
5 replies
Latest activity
user profile
Seller_Ujj2GQlvf7mmP
user profile
إنشاء فاتورة شراء منتج
by Seller_Ujj2GQlvf7mmP
Amazon replied

السلام عليكم

كيف أعطي العميل فاتورة عاديه بعد شراء منتج من عندي بدون رقم ضريبي هل فيه طريقه من امازون اقدر اعطيه او لازم اسويها يدوي ؟

علماً أني مسجل في أمازون FBA عشان ما أنشغل مع العملاء..

شكرا مقدما,,,

0 votes
0 votes
5 views
1 reply
Latest activity
user profile
Seller_kkjL5dkk49v2w
user profile
التسجيل
by Seller_kkjL5dkk49v2w
Amazon replied

.سلام عليكم التسجيل في امازون بموجب سجل تجاري

مسئول المنتدى: تم تعديل المحتوى حسب السياسة الخاصة

0 votes
0 votes
45 views
5 replies
Latest activity
user profile
Seller_jFRrV6WFVEQiJ
user profile

كيف الحصول علي فواتير من موزعين وموردين معتمدين

وكيف الوصول اليهم او التواصل معهم

2 votes
0 votes
111 views
4 replies
Latest activity
user profile
Seller_USt9uz8ZqtXVA
user profile
تغير الدولة
by Seller_USt9uz8ZqtXVA
Amazon replied

تغير دولة البائع الى السعوديه

0 votes
0 votes
1 view
1 reply
Latest activity
user profile
Seller_q3rTpJoXfBltA
user profile

السلام عليكم ورحمة الله وبركاه،

وتقبل الله منا ومنكم صالح الأعمال.

أنا جديد في مجال المتاجر الإلكترونية، وقد افتتحت متجرًا على أمازون باستخدام نظام الدروبشبنق (حيث أعرض منتجات من موردين خارجيين).

أرجو من أصحاب الخبرة مشاركة توجيهاتهم ، هنا بعض المواضيع ولكن أنتم أخبر بأهم المواضيع اللي لازم ننتبه لها:

سياسة الإرجاع:

في حال طلب العميل إرجاع منتج، هل يعود إلي أم إلى المورد الأصلي؟

كيف تتم عملية استرداد المبلغ؟ وهل أكون مسؤولاً عن تكاليف الشحن؟

التحديات المحتملة:

ما هي المشاكل الشائعة التي قد أواجهها في هذا النظام؟ (مثل تأخير الشحن أو مشاكل الجودة)

كيف أتجنب تعطيل حسابي بسبب مخالفة سياسات أمازون المتعلقة بالموردين؟

نصائح للبداية الصحيحة:

ما هي أولوية العمل قبل نشر المنتجات؟

كيف أتحقق من موثوقية المورد قبل التعاقد؟

أقدّر أي تجارب أو نصائح تشاركونها، فهي ستكون عونًا لي ولغيري من المبتدئين.

وشكرًا لكم!

3 votes
0 votes
157 views
8 replies
Latest activity
user profile
Seller_95IL68ReqOsgl
user profile
Change of bussiness information
by Seller_95IL68ReqOsgl
  1. Hello hope anyone help me. I am professional seller sell on amazon from 7 months. My account is created on my personal details. But now i create a establishment in Saudi Arabia for my business and i want to change my account details on establishment details.
  2. Establishment is created on my name. There is no option to change business information according to establishment details. I contacted help team from amazon they told me to change information in business section i already change it but there is no option for adding my establishment registered number and submitted documents so it will be changed professionally on amazon system. If anyone here know the solution kindly help me on this .
0 votes
0 votes
3 views
0 replies
Latest activity
user profile
Seller_cRigF8FlRuU1K
user profile
I want to close my account permanantly
by Seller_cRigF8FlRuU1K
Amazon replied

anyone please advise, how i can close/deactivate my amazon account permanantly

0 votes
0 votes
133 views
1 reply
Latest activity